ایران کادو درمان چین و چروک و راهکارهای مهم برای آن - ایران کادو

چین و چروک بخشی طبیعی از روند پیری بدن شما است. اگر از نحوه ظاهر چین و چروک روی پوست خود خوشتان نمی آید، گزینه های درمانی برای کمک به بهبود ظاهر خود در دسترس هستند. اکثر گزینه‌های درمانی، روش‌های سرپایی هستند که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند و میزان رضایت بالایی را فراهم می‌کنند.

چین و چروک چیست؟

چین و چروک خطوطی هستند که روی پوست شما ایجاد می شوند. مشابه چین و چروک های پیراهنی که نیاز به اتو دارد، چین و چروک روی پوست شما ایجاد می شود – اغلب روی صورت، گردن، دست ها و بازوها. آنها می توانند مانند چین یا برآمدگی روی پوست شما به نظر برسند. چین و چروک ها بخشی طبیعی از روند پیری بدن شما هستند.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک می شود؟

عوامل زیادی در ایجاد چین و چروک نقش دارند، از جمله:

افزایش سن: با بالا رفتن سن، سلول های پوست به آرامی تقسیم می شوند که باعث نازک شدن لایه بیرونی پوست و ایجاد چین و چروک می شود. شما همچنین از ۳۰ سالگی هر سال حدود ۱ درصد از کلاژن خود را از دست می دهید.

انقباضات عضلانی صورت: از ماهیچه های صورت در بدن خود برای لبخند زدن، اخم کردن یا چشم دوختن استفاده می کنید. با گذشت زمان، این ماهیچه‌ها باعث ایجاد خطوط اخم بین ابروها و پنجه کلاغی در گوشه چشم شما می‌شوند که دلیل آن کاهش چربی یا توده استخوانی و اثرات جاذبه بر روی پوست شماست.

آسیب خورشید: قرار گرفتن پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) می تواند باعث پیری زودرس پوست شما شود. آفتاب می تواند به کلاژن موجود در پوست شما آسیب برساند، که خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست شما برای جلوگیری از چین و چروک را فراهم می کند.

سیگار کشیدن: محصولات تنباکو باعث می شود بدن شما تولید کلاژن خود را کند کند. کلاژن بسیار کم باعث ایجاد چین و چروک می شود.

راه های درمان چین و چروک چیست؟

از آنجایی که چین و چروک بخشی طبیعی از روند پیری بدن شما هستند، نیازی به درمان ندارند. اگر از ظاهر چین و چروک روی پوست خود خوشتان نمی آید، گزینه های درمانی برای بهبود ظاهر شما وجود دارد.

رتینوئیدها

رتینوئیدهایی که شامل رتینول، رتینال آلدهید (رتین-A)، استرهای رتینیل، آداپالن، تازاروتن و ترتینوئین هستند، مواد شیمیایی هستند که از ویتامین A به دست می‌آیند و به کاهش خطوط و چین و چروک‌های پوست کمک می‌کنند و بافت، رنگدانه و سطح آبرسانی پوست را بهبود می‌بخشند. رتینول را می توانید در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه پیدا کنید.

رتینول می تواند به اعماق لایه های پوست شما نفوذ کند تا کلاژن و الاستین را فعال کند که به ساختار پوست شما کمک می کند و از چین و چروک جلوگیری می کند. شما می توانید محصولاتی که حاوی رتینوئید هستند را در خانه به طور مستقیم روی پوست خود مانند لوسیون یا مرطوب کننده بمالید. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید محصولات حاوی رتینوئید برای شما مناسب هستند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یا سوزن سوزنی پوست، یک روش جوانسازی صورت است که در آن از دستگاهی با چندین سوزن ریز استفاده می شود که شما را برای ایجاد یک زخم مینیاتوری در لایه بالایی پوست شما (اپیدرم) ایجاد می کند. این زخم در عرض چند دقیقه بهبود می یابد و باعث ایجاد کلاژن و الاستین جدید در هنگام بهبودی پوست شما می شود. میکرونیدلینگ در بهبود چین و چروک یا خطوط ریز پوست موثر است.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن به آرامی لایه های ضخیم یا ناهموار خارجی پوست شما را از بین می برد یا ساب می زند. این درمان برای درمان جای زخم یا کشیدگی، تغییر رنگ پوست یا آسیب های ناشی از نور خورشید بهترین است.

درم ابریژن

درم ابریژن لایه های پوست شما را خراش می دهد. این درمان برای کاهش چین و چروک یا فرورفتگی های نامنظم پوست، لایه های پوست را از بین می برد. این به شما کمک می کند پوستی صاف تر و جوان تر به دست آورید.

لایه برداری شیمیایی

در لایه برداری شیمیایی با استفاده از مقدار کمی محلول شیمیایی، عیوب پوست را از بین می برد. این محلول لایه های بالایی پوست شما را از بین می برد و فضا را برای رشد پوست جدید و سالم در جای خود باز می کند. لایه برداری شیمیایی برای درمان چین و چروک، تغییر رنگ پوست یا اسکار بهترین است.

لایه برداری پوست با لیزر

در لایه برداری پوست با لیزر چین و چروک های صورت و بی نظمی های ناشی از آسیب آفتاب یا آکنه را کاهش می دهد. تکنیک لیزر پرتوهای کوتاه و متمرکز نور را به بخش هایی از پوست هدایت می کند. اگر موارد زیر را دارید، کاندیدای ایده‌آل برای بازسازی پوست با لیزر هستید:

خطوط ریز زیر یا اطراف چشم، پیشانی یا دهان شما.

چین و چروک زیر یا اطراف چشم، پیشانی یا دهان شما.

اسکارهای ناشی از آکنه.

اگر آکنه فعال دارید، قبل از انجام لیزر درمانی باید صبر کنید تا آکنه شما به خوبی کنترل شود. لایه برداری با لیزر به طور کلی برای افراد با پوست روشن مناسب تر است، زیرا افرادی که پوست تیره دارند در معرض خطر بیشتری برای تیره شدن رنگ پوست (هیپرپیگمانتاسیون) با درمان های خاص هستند.

تزریق سم بوتولینوم

تعدیل کننده های عصبی یا درمان های شل کننده چین و چروک، مانند بوتاکس، داروهایی هستند که از سم بوتولینوم به دست می آیند. آنها سیگنال های شیمیایی که باعث انقباض ماهیچه های شما می شود را مسدود می کنند. پزشک شما این داروها را به عضلاتی که انقباض آنها باعث ایجاد چین و چروک می شود، تزریق می کند، مانند بین ابروهای شما (خطوط اخم) و خطوطی که از گوشه چشم شما امتداد می یابد (پای کلاغ).

پرکننده ها

چین و چروک هایی که در حالت استراحت باقی می مانند ممکن است نیاز به پرکننده داشته باشند تا پوست با چین و چروک های عمیق را پر کرده یا بلند کند. چین های برجسته اطراف دهان، بینی و چانه معمولاً درمان می شوند. اسید هیالورونیک، یک پلیمر قند طبیعی، رایج ترین پرکننده است.

لیفت صورت

لیفت صورت یک روش جراحی است که در آن پزشک پوست و چربی اضافی را از صورت و گردن شما پاک می کند. ارائه دهنده شما همچنین لایه های عضلانی و بافت همبند را سفت می کند تا ظاهر چین و چروک را کاهش دهد.

چه کسی کاندیدای مناسب برای درمان چین و چروک است؟

درمان برای چین و چروک ضروری نیست، اما اگر می خواهید ظاهر خود را بهبود بخشید، یک گزینه است. هر کسی که چین و چروک دارد در صورت تمایل می تواند تحت درمان قرار گیرد. شایع ترین گروه سنی که به دنبال درمان برای کاهش چین و چروک هستند، افراد بین ۴۰ تا ۵۵ سال هستند.

اگر ظاهر چین و چروک را روی پوست خود دوست ندارید، می توانید درمان را برای چین و چروک انتخاب کنید. درمان به صاف شدن پوست شما کمک می کند و ظاهر چین و چروک را کاهش می دهد تا ظاهری جوان تر به شما بدهد.

روش های درمان چین و چروک چقدر رایج است؟روش های غیر جراحی برای درمان چین و چروک رایج هستند. بیش از ۴ میلیون تزریق برای رفع چین و چروک در سال ۲۰۲۰ انجام شده است.

قبل از درمان چین و چروک چه اتفاقی می افتد؟

قبل از هر نوع روشی برای درمان چین و چروک، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود ملاقات خواهید کرد تا در مورد سابقه پزشکی خود، اگر آلرژی دارید، نگرانی ها و اهداف خود از درمان صحبت کنید. ارائه دهنده شما این اطلاعات را ارزیابی می کند و گزینه های درمانی مناسب شما را ارائه می دهد. توجه به این نکته مهم است که همه گزینه های درمانی منحصر به فرد هستند و نوع درمانی که برای یک فرد مؤثر است ممکن است برای دیگری مؤثر نباشد.

بسته به نوع درمان، ارائه‌دهنده شما ممکن است دوری از نور خورشید یا استفاده از کرم ضد آفتاب را برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید توصیه کند.

در طی یک روش درمان چین و چروک چه اتفاقی می افتد؟

قبل از درمان چین و چروک، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی پوست شما را پاکسازی و لایه‌برداری می‌کند تا چربی‌های اضافی از بین برود و عینک‌های محافظ برای جلوگیری از آسیب دیدگی ارائه می‌کند.

روش‌های سرپایی مانند میکرونیدلینگ، میکرودرم ابریژن، درم ابریژن، لایه‌برداری شیمیایی، لایه‌برداری با لیزر و تزریق نورومدولاتور، روش‌هایی هستند که در مطب انجام می‌شوند، در حالی که شما بیدار هستید و می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. ارائه‌دهنده شما از ابزارهای ویژه، سوزن‌ها یا نورهای لیزری استفاده می‌کند که روی ناحیه پوست شما قرار می‌گیرد تا در طول عمل درمان شود.

لایه برداری پوست با لیزر نیاز به بی حسی موضعی روی پوست شما دارد تا عمل را احساس نکنید.روش های جراحی مانند لیفت صورت نیاز به بیهوشی عمومی دارند، جایی که شما در طول عمل در خواب خواهید بود.

بعد از درمان چین و چروک چه اتفاقی می افتد؟

پس از هر عمل، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی دستورالعمل‌های خاصی را به شما می‌دهد تا به شما در مراقبت از پوست در زمان بهبودی پس از درمان کمک کند. مراقبت های بعد از درمان می تواند شامل موارد زیر باشد:

تا زمان بهبودی پوست از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.

پوست خود را در جایی که تزریق کرده اید مالش یا ماساژ ندهید.

استفاده از کمپرس یخ پیچیده شده در حوله برای کاهش تورم.

استفاده از کرم مرطوب کننده در طول روز برای جلوگیری از خشکی پوست.

مصرف ضد آفتاب هنگام بیرون از منزل.

پوست خود را به آرامی تمیز کنید.

مصرف کرم یا پماد آنتی بیوتیک روی پوست تحت درمان برای جلوگیری از عفونت.

هیدراته ماندن و نوشیدن مایعات فراوان.

اجتناب از سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل، که می تواند زمان بهبودی شما را به تاخیر بیاندازد.

مزایای درمان چین و چروک چیست؟

مزایای درمان چین و چروک عبارتند از:

عمق و ظاهر چین و چروک، لک، لکه های تیره یا دایره ها را کاهش می دهد و ظاهری جوان به پوست شما می بخشد.

عزت نفس شما را بهبود می بخشد.

شما می توانید نتایج یک روزه را برای روش های غیر جراحی داشته باشید.

برخی از روش ها بدون درد هستند.

خطرات یا عوارض این روش ها چیست؟

خطرات مرتبط با درمان چین و چروک وجود دارد که برای هر نوع درمان متفاوت است، از جمله:

واکنش آلرژیک به دارو.

تغییر در رنگ و بافت پوست شما.

ایجاد برجستگی های دائمی در زیر پوست شما.

شما نمی توانید عضلات صورت خود را به همان روشی که قبلاً انجام می دادید حرکت دهید (فلج موقت).

عفونت های محل جراحی

جای زخم.

درد.

کبودی.

تورم.

قبل از شروع درمان، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد خطرات و عوارض همراه با دستورالعمل هایی در مورد نحوه مراقبت از پوست خود پس از درمان صحبت کنید.

زمان بهبودی برای درمان چین و چروک چقدر است؟

زمان بهبودی برای هر نوع درمان چین و چروک متفاوت است و شامل موارد زیر است:

بدون زمان بهبودی: درمان های شل کننده چین و چروک.

یک تا سه روز: میکرونیدلینگ و فیلر.

یک تا سه هفته: درم ابریژن، لایه برداری شیمیایی و لایه برداری پوست با لیزر.

سه هفته یا بیشتر: لیفت صورت.

آیا برای درمان چین و چروک به چندین روش نیاز دارم؟

بسته به شدت چین و چروک و اهداف شخصی شما برای درمان، ممکن است برای به دست آوردن و حفظ نتایج دلخواه خود به چندین روش نیاز داشته باشید.

درمان هایی که تا شش ماه طول می کشد عبارتند از:

میکرونیدلینگ.

لایه برداری شیمیایی.

درمان های تزریقی شل کننده چین و چروک.

پرکننده ها

نتایج لیزر پوست تا پنج سال ماندگاری دارد. نتایج لیفت صورت معمولاً ۷ تا ۱۰ سال باقی می ماند. درمان درم ابریژن دائمی است.

آیا می توانم برای همیشه از شر چین و چروک خلاص شوم؟

برخی از گزینه های درمانی برای از بین بردن دائمی چین و چروک های پوست شما مانند درم ابریژن در دسترس هستند. همه روش‌ها دائمی نیستند، اما تغییرات زیبایی موقتی را ارائه می‌دهند تا ظاهری جوان‌تر به شما بدهند. برای حفظ نتایج خود می توانید چندین روش برای از بین بردن چین و چروک در طول زمان انجام دهید.

از چه سنی شروع به چین و چروک می کنم؟

بیشتر افراد پس از ۲۵ سالگی علائم پیری را روی پوست خود مشاهده می کنند. ابتدا متوجه خطوط ریز روی پوست خود خواهید شد که با از دست دادن خاصیت ارتجاعی و ساختار پوست به چین و چروک تبدیل می شوند.

یادداشتی از کلینیک کلیولند

چین و چروک ها بخشی طبیعی از روند پیری بدن شما هستند و نیازی به جراحی ندارند، اما اگر می خواهید ظاهر خود را تغییر دهید، گزینه های درمانی در دسترس هستند. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد اینکه می خواهید چه شکلی به نظر برسید صحبت کنید، آنها گزینه درمانی را که برای رسیدن به اهدافتان برای شما بهترین است، محدود می کنند.

سخن آخر

آنچه در این مطلب گفته شد خلاصه ای از دلایل و عوامل ایجاد چین و چروک روی پوست و ارائه راهکار طبیعی و عادی برای داشتن و یا به دست آوردن یک پوست سالم و زیبا بدون چین و چروک است. درواقع شما با رعایت این نکات میتوانید تا حد زیادی پوست خود را سالم نگه دارید. حال اینکه جدا از این نکات و راهکارها شما میتوانید با استفاده از یک سری محصولات مراقبت از پوست و داشتن یک روتین مراقبت پوست مناسب سلامت پوست خود را تضمین کنید.

استفاده از محصولاتی همچون ماسک صورت ، سرم صورت و … که همگی در سلامت پوست شما تاثیر گذار هستند. ولی سوالی که شاید ذهن هر شخصی را درگیر کند این است که تنوع این قبیل محصولات در بازار بسیار زیاد است و تشخیص خوب و بد از هم برای افراد عادی دشوار است.

پیشنهاد ما به شما با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر مردم روی به خرید اینترنتی و غیرحضوری آورده اند بهتر است که از خرید اینگونه محصولات آرایشی و بهداشتی که رابطه ی مستقیمی با سلامتی شما دارد ، از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید که معتبر باشد و ضمن ارائه محصولات با کیفیت ، از خدمات و پشتیبانی مناسبی برخوردار باشند. در این بین ما به شما فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی را پیشنهاد میکنیم. سایت کمند بیوتی ضمن ارائه محصولا باکیفیت و استاندارد از خدماتی همچون ارسال سریع و به موقع ، ارسال مطمئن و باکیفیت ، پشتیبانی خوب و درست و امکان مرجوع کالا برخوردار است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 29 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.