ایران کادو آیا خرید هدست اپل ویژن پرو به قیمت ۳۵۰۰ دلار منطقی است؟ - ایران کادو

هدست ویژن پرو اپل سرانجام در رویداد WWDC 2023 معرفی شد اما قیمت بسیار بالای آن باعث شده تا خیلی از مشتریان سوالاتی درباره ارزش خرید این هدست داشته باشند. اپل از ویژن پرو به عنوان یک “کامپیوتر فضایی” یاد کرده که تمامی وظایف پردازشی آن بر عهده‌ی تراشه‌ی M2 و نسخه‌ی جدید چیپ R1 است.

هدست ویژن پرو علاوه بر سختت‌افزار پیشرفته‌ای که دارد از سیستم‌عامل جدیدی به نام ویژن او اس (VisionOS) بهره می‌برد که توسعه‌ی آن برای اپل هزینه‌بر بوده است. در واقع اپل برای طراحی و توسعه‌ی این سیستم‌عامل بیش از ۵۰۰۰ هزار پتنت را به ثبت رسانده و همین موضوع در نهایت منجر به افزایش قیمت خود دستگاه نیز شده است.

البته هدست ویژن پرو به عنوان یک دستگاه اساساً واقعیت افزوده معرفی شده است، اما کاربران با استفاده از یک دسته کاربری می‌توانند بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سوئیچ کنند. این دستگاه به کنترلر نیازی ندارد و شما می‌توانید با تماشای آیکون‌های برنامه‌ها، بین آن‌ها جستجو کنید. همچنین شما می‌توانید برای انتخاب لمس کنید و برای پیمایش لمس کوچکی انجام دهید و همچنین دستورات صوتی را نیز اعمال کنید.

این هدست دارای بخش جلویی شیشه‌ای و چارچوبی از آلومینیوم است که شامل پنج سنسور، ۱۲ دوربین، نمایشگر داخلی است که به نظر می‌رسد با یک فن احاطه شده‌اند. ماسک و بند عینک با پارچه پوشیده شده‌اند و اپل می‌گوید که می‌توانند با انعطاف پذیری در اندازه‌ها و سایزهای مختلف به انواع شکل‌های صورت و اندازه‌های سری تطابق پیدا کنند.

با این حال، مشکل اصلی ویژن پرو آن است که علیرغم قیمتی بسیار بالایی که دارد با قابلیت‌های استفاده بسیار محدودی وارد بازار خواهد شد. البته ما امیدوار هستیم که اپل لااقل این هدست را اجاره دهد تا افرادی که امکان خرید آن را ندارند بتوانند آن را تجربه کنند.

بزرگترین مشکل ویژن پرو “یکسان بودن” آن است

همانطور که در صفحه اصلی اپل ویژن پرو می‌بینید همه چیز تقریبا آشناست. درست است که این هدست یک محصول نسل اولی است اما از اینکه شما دوباره همان برنامه‌هایی را که قبلاً در سایر محصولات اپل استفاده کرده‌اید در مقابل چشمان‌تان ببینید واقعاً خسته‌کننده است.

ویژن پرو "آیا خرید هدست اپل ویژن پرو به قیمت ۳۵۰۰ دلار منطقی است؟"

بگذارید مثالی در این باره بزنیم. والدین من قبلاً آیفون و مک بوک داشته‌اند و از آن‌ها استفاده کرده‌اند. به همین خاطر من نمی‌توانم آن‌ها را متقاعد کنم که یک تبلت‌ آیپد بخرند یا اهمیتی به این تبلت بدهند. دلیلش این است آنها دیگر به روش جدیدی برای تعامل با دستگاه‌های خود نیازی ندارند. اگر فردی از هدست اپل ویژن پرو برای دیدن عکس‌ها استفاده می‌کند، این کار را به‌راحتی می‌تواند با آیفون، مک بوک پرو یا ​​اپل تی‌وی ۴K انجام دهد و واقعا نیازی به خرید یک دستگاه ۳۵۰۰ دلاری نیست.

بنابراین برای کسی که از اکوسیستم اپل استفاده می‌کند، خرید هدست ویژن پرو شاید موضوعیتی نداشته باشد. برای مثال، خود من عاشق مک بوک پرو ۱۴ اینچی خودم هستم، همچنین برای ارتقاء گوشی آیفون‌ام به آیفون ۱۵ هیجان زده هستم و یک تلویزیون فوق العاده ​​اپل تی‌وی ۴K نیز دارم. بنابراین، من دیگر نیازی به خرید چیز زیادی ندارم.

اپل ویژن پرو غوطه‌وری را با قیمت بالا ارائه می‌کند

شاید بگویید که هدست ویژن پرو اپل غوطه وری را به شما ارائه خواهد کرد. اما من از شما می‌پرسم که با پوشیدن هدستی که عمر باتری کوتاهی دارد چگونه احساس غوطه وری خواهید کرد؟ بله، درست است که این هدست موارد استفاده دیگری نیز دارد و حتی یکی از همکاران من که از اپل ویژن پرو استفاده کرده می‌گفت که وقتی نسخه سه‌بعدی Avatar: The Way of Water را روی این هدست تماشا کرده، واقعا همه کاراکترها حالت واقعی داشتند.

همه این‌ها عالی است، اما اگر بخواهم صادقانه بگویم من هرگز حاضر نیستم برای تجربه سینمای خانگی که حتی نمی‌توانم آن را با دیگران به اشتراک بگذارم، ۳۵۰۰ دلار بپردازم. حتی پرداخت یک سوم این قیمت برای تلویزیون OLED C2 4K ال‌جی، به من شوک وارد می‌کند.

ویژن پرو "آیا خرید هدست اپل ویژن پرو به قیمت ۳۵۰۰ دلار منطقی است؟"

حتی اگر روزی فرا برسد که قیمت این هدست‌ها به اندازه گوشی‌های آیفون‌ مقرون به صرفه بشود، باز هم من ترجیح می‌دهم که در لحظه حضور داشته باشم، تا اینکه بخواهم تصویر چیزی را در یک هدست ببینم. البته ما امیدواریم که قیمت ویژن پرو در نهایت کاهش یابد، اما تا آن موقع، خریداران این هدست در اقلیت خواهند بود.

من معتقد نیستم که هدست‌ها بهتر از گوشی‌ها هستند. البته اگر بتوان همه قابلیت‌های یک گوشی را در داخل یک عینک معمولی با عمر باتری طولانی ارائه کرد، واقعاً عالی می‌شود. اما این یک آرزوی بسیار دوردست است که اپل فاصله زیادی با آن دارد.

اپل ویژن پرو برای آسمان‌ها ساخته شده است

سفرهای هوایی معمولا جزو بدترین کارهایی هستند که اغلب مردم می توانند انجام دهند. آن ها اغلب در این سفرها احساس خفگی می‌کنند، تلویزیون‌های داخل هواپیما اصلا خوب نیستند و اگر شما پول کافی برای خرید یک اپل ویژن پرو را نداشته باشید، احتمالاً مجبور هستید که شرایط را تحمل کنید.

ویژن پرو "آیا خرید هدست اپل ویژن پرو به قیمت ۳۵۰۰ دلار منطقی است؟"

بنابراین هدست اپل ویژن پرو می‌تواند به‌عنوان راه‌حلی برای کاهش ناراحتی‌های هنگام پرواز استفاده شود. خطوط هواپیمایی می‌توانند این هدست را به‌طور اجاره‌ای در اختیار مسافران قرار دهند. البته من نمی‌دانم هزینه اجاره هدست ویژن پرو در یک خط پرواز چقدر خواهد بود، اما اگر چنین اتفاقی بیفتد مسلما مسافران تجربه پرواز بسیار بهتری خواهند داشت.

بنابراین می‌توان امیدوار بود که اپل با همکاری خطوط هوایی هدست خود را در داخل هواپیماها ارائه کند. شاید در این صورت، جنبه‌های منفی آن تبدیل به نکات مثبت بشوند.

چشم انداز: اپل ویژن پرو برای چه هدفی طراحی شده است

هدست اپل ممکن است سرنوشتی مثل اپل واچ پیدا کند. این ساعت‌ها ابتدا قرار بود به عنوان یک دستگاه تناسب اندام فروخته شوند اما بعدا از این هدف منحرف شدند. اپل ویژن پرو هم به‌راحتی می‌تواند هدف خود را در جایی خارج از اهداف اولیه اپل پیدا کند. سرگرمی در پرواز صرفا یکی از این اهداف است.

ویژن پرو "آیا خرید هدست اپل ویژن پرو به قیمت ۳۵۰۰ دلار منطقی است؟"

شما احتمالا درباره هدفون‌های نویز کنسلینگ (حذف نویز) شنیده‌اید؟ خب، هدست اپل ویژن پرو نیز می‌تواند قدم بعدی باشد: دستگاه ریئلیتی کنسلینگ (حذف واقعیت). مطمئنا در سال ۲۰۲۴ که این هدست وارد بازار بشود، ما به درک بهتری از آن دست خواهیم یافت و خواهیم فهمید که در چه موقعیت‌های واقعا نیاز به آن خواهیم داشت و در چه موقعیت‌هایی نه.

شاید زمانی برسد که اپل بتواند هدست‌ مقرون‌به‌صرفه‌تری با نام ویژن پرو ایر عرضه کند، اما تا آن زمان، اپل فعلا قصد دارد که رقابت را به شرکت‌هایی مثل متا و آمازون نبازد. بدون شک اپل هدست ویژن پرو را برای عموم طراحی نکرده است و در واقع بازار هدف آن شامل توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندانی می‌شود که با پرداخت مبلغ سنگین برای خرید آن مشکلی ندارند. با این حال، اپل می‌تواند آن را به صورت اجاره‌ای و با هزینه پایین‌تر در اختیار افراد عادی قرار دهد تا همگان امکان استفاده از آن را داشته باشند.

منبع: Tomsguide

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 65 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 21 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.