ایران کادو تراشیدن سر مردانی که مزاحم زنان می شوند - ایران کادو

در این صفحه آمده است:


موضوع تعقیب ژیگولوها، جوانان ولگرد و کسانی که کاری جز تعقیب زنان و دختران مردم ندارند و هر روز خود را مانند آرتیست‌های سینما آرایش می‌دهند و در خیابان‌های لاله‌زار و اسلامبول و کوچه مهران به‌دنبال زنان مردم می‌افتند مورد توجه فرمانداری نظامی قرار گرفته است و مبارزه وسیعی علیه فعالیت اینگونه جوانان ولگرد آغاز شده است.

یک مقام مطلع در فرمانداری نظامی به خبرنگار ما اظهار داشت در زمان دولت اسبق قانونی وضع شد که به موجب آن دادسرای نظامی می‌توانست کسانی را که برای بانوان مزاحمت فراهم می‌کردند با شکایت شاکی بازداشت و تحت تعقیب قرار دهد. از سال قبل تاکنون که این قانون وضع شده است صدها پرونده به‌عنوان مزاحمت بانوان در دادسرای نظامی تشکیل شده و عده‌ای از اینگونه جوانان به حبس‌های از سه سال تا شش ماه یا کمتر محکوم شده‌اند.

این اقدام دادسرای فرمانداری نظامی اگرچه تا اندازه‌ای مؤثر بود ولی باز هم از فعالیت جوانان ولگرد جلوگیری نمی‌کرد، زیرا دادسرای فرمانداری نظامی تا کسی شکایت نمی‌کرد و صحت شکایت او مورد تأیید قرار نمی‌گرفت اقدام به بازداشت کسی نمی‌نمود و چون
بسیاری از زنان و دختران نجیب و شریف برای حفظ آبروی خود هنگامی که با اینگونه جوانان مواجه می‌شدند دم برنمی‌آوردند و همین موضوع سبب تجری جوانان ولگرد و بالنتیجه ازدیاد مزاحمت برای بانوان می‌شد به این جهت فرمانداری نظامی تصمیم گرفت اقدام جدی‌تری در این مورد بعمل آورد و در نتیجه چند دسته از مأموران فرمانداری نظامی که در بین آنها افسر و گروهبان نیز وجود داشتند مأمور شدند با لباس غیرنظامی و به‌طورناشناس روزها در معابر عمومی و مخصوصاً محل‌هایی که اغلب محل اجتماع اینگونه جوانان ولگرد است از قبیل خیابان لاله زار، اسلامبول و مقابل مدارس دخترانه گردش کرده و چنانچه جوانانی را در تعقیب بانوان و دوشیزگان دیدند بلافاصله آنها را دستگیر کرده و به فرمانداری نظامی تحویل دهند.


درحال حاضر
بهترین تنبیهی که جهت اینگونه جوانان ولگرد در نظر گرفته شده تراشیدن سرآن‌ها می‌باشد. موضوع تراشیدن سر جوانان ولگرد که فکری جز آراستن خود و تعقیب زنان و دختران ندارند بزرگ‌ ترین مصیبت برای آنها می‌باشد و خود این موضوع سبب خواهد شد که اینگونه جوانان ناچار مدت‌ها از تعقیب رویه خود به علت نداشتن موی سر خودداری کنند. فرمانداری نظامی از لحاظ اینکه این جوانان برای همیشه دست از رویه خود بردارند اسامی آنها را دراختیار جراید می‌گذارد و رادیو تهران نیز این اسامی را پخش خواهد کرد. در بین کسانی که تاکنون به این اتهام بازداشت شده‌اند اغلب دانشجوی بیکار دیده می‌شود.

مجله تهران مصور-جمعه ۲۲ دی ۱۳۳۴

۲۳۳۰۲

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 230 views بار دسته بندی : سرگرمی تاريخ : 23 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها