ایران کادو آموزش ۳ روش جدید استعلام چک صیادی - ایران کادو

امروزه بسیاری از افراد از چک ?️ برای انجام معاملات خود استفاده می کنند. طبق قانون جدید بانک مرکزی، چک های امروزی از طریق سامانه صیاد صادر می شوند. با کمک این روش شما می توانید به راحتی اعتبار چک را استعلام کنید. برای استعلام گرفتن چک صیادی نیز راه های مختلفی وجود دارد که ممکن است با برخی از آن ها آشنا باشید. امروز در رهنامه روش های جدید استعلام چک را به شما آموزش خواهیم داد.

سایت و برنامه استعلام چک صیاد

How to Confirm Iran Cashier’s Check Online

چک های صادر شده از سامانه صیاد (صدور یکپارچه دسته چک) دارای شکل و رنگ مشابه برای همه بانک ها هستند. علاوه بر مزیت های معمول مانند استاندارد سازی و.. چک در این طرح، امکان بررسی سوابق صادر کننده نیز امکان پذیر شده است. در واقع به هر برگه از چک یک کد منحصر به فرد (شناسه صیاد) ۱۶ رقمی داده می شود که با استعلام گرفتن کد، وضعیت اعتبار صاحب چک را مشاهده خواهید کرد. قابل ذکر است که ما قبلا روش های استعلام کد ملی افراد را هم در رهنامه به شما آموزش داده ایم.

چرا باید از استعلام چک (استعلام چک صیاد) استفاده کنیم؟

می دانیم که در صورت عدم موجودی کافی حساب صادر کننده چک، دچار مشکل می شویم. در نتیجه برای اطمینان خاطر و بررسی سابقه شخص صادر کننده چک، بهتر است که ابتدا وضعیت اعتبار شخص را با یکی از روش های زیر استعلام بگیریم.

همچنین اگر به دنبال راهی برای تشخیص بانک از روی شماره کارت هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۴ روش تشخیص بانک از روی شماره کارت به صورت آنلاین را هم مطالعه نمایید.

روش استعلام چک با کد در سامانه استعلام وضعیت اعتباری چک صیادی (استعلام چک صیاد آنلاین)

ساده ترین راه مشاهده آنلاین استعلام، استفاده از سرویس استعلام وضعیت اعتباری چک صیادی در سایت بانک مرکزی می باشد. به سادگی وارد سرویس در مرورگر خود شده و کد چک را در باکس شناسه صیادی وارد کنید. پس از تکمیل کد امنیتی و کلیک روی دکمه استعلام چک صیادی، استعلام انجام شده و نتیجه برای شما به نمایش گذاشته می شود.

استعلام چک با این روش رایگان می باشد.

استفاده از برنامه استعلام چک صیاد (ساد۲۴) برای استعلام چک برگشتی

اگر با معاملات زیادی سر و کار دارید و دفعات زیادی نیاز به استعلام دارید، می توانید از برنامه هایی که برای این منظور تهیه شده اند استفاده کنید. از جمله اپلیکیشن استعلام چک مناسب می توان به برنامه استعلام چک صیاد (ساد۲۴) اشاره کرد. برنامه ساد ۲۴ به طور کلی برای مدیریت چک طراحی شده است که امکان دریافت رایگان استعلام نیز در آن گنجانده شده است.

استعلام چک صیادی بانک ملی ، صادرات و.. با پیامک

در هر حال ممکن است زمان هایی به اینترنت نیز دسترسی نداشته باشیم. در این زمان می توانید از SMS برای استعلام چک با پیامک کمک بگیرید. شما باید پیامک ها را در قالب زیر به شماره ۷۰۱۷۰۱ ارسال کنید.

۱*۱*  شناسه استعلام ۱۶ رقمی

پس از ارسال پیامک، نتیجه استعلام برای شما ارسال خواهد شد. قبل از انجام این کار توجه داشته باشید که هر استعلام موفق ۳۵۰ تومان هزینه داشته و با هر شماره تلفن، می توانید در هر روز ۴ استعلام بگیرید.

همینطور در صورت نیاز به استعلام خلافی، مطالعه مطلب ۶ روش گرفتن استعلام خلافی ماشین از طریق اینترنت، SMS، تلگرام، VIN، تلفن و.. نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

بررسی نتیجه استعلام چک رایگان

پس از اینکه با یکی از روش های بالا استعلام گرفتید، نتیجه استعلام با یکی از وضعیت های زیر به شما نمایش داده می شود.

  • وضعیت سفید: شخص چک برگشتی ندارد و یا در صورت داشتن چک برگشتی، رفع سوء اثر شده است.
  • وضعیت زرد: شخص دارای یک فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵ میلیون تومان تعهد برگشتی است.
  • وضعیت نارنجی: شخص دارای ۲ تا ۴ فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۲۰ میلیون تومان تعهد برگشتی است.
  • وضعیت قهوه‌ای: شخص دارای ۵ تا ۱۰ فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون تومان تعهد برگشتی است.
  • وضعیت قرمز: شخص دارای بیش از ۱۰ فقره چک برگشتی یا بیشتر از مبلغ ۵۰ میلیون تومان تعهد برگشتی است.

در پایان اگر به دنبال راهی برای استعلام وکالتنامه هم بودید، مطالعه مطلب ۳ روش استعلام وکالتنامه داخل کشور و خارج از کشور آنلاین را هم فراموش نکنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 215 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.