ایران کادو چگونه نمایشگر تلفن همراه را بدون آسیب تمیز کنیم؟ - ایران کادو

به نقل از سی نت؛ آیا صفحه نمایش تلفن شما با استفاده روزمره کثیف می‌شود یا نگران انتشار ویروس کرونا از طریق اشیا و فضاهای مشترک هستید، وقت آن است که یک بار دیگر در مورد روش‌های درست و غلط تمیز کردن صفحه نمایش خود مطالبی را بخوانید. برخی از راهنمایی‌ها در سال گذشته به دلیل ترس از ابتلا به کرونا تغییر کرده است.

اگرچه سطح اصلی‌ترین روش انتقال ویروس کرونا نیست، اما به طور کلی، هر میکروبی که روی تلفن باشد، می‌تواند به بدن نیز منتقل شود. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گویند ویروس کرونا می‌تواند از ساعت‌ها تا چند روز بر روی سطوح و اشیا دوام بیاورد. CDC هم می‌گوید که کرونا بیش از هفت روز می‌تواند روی سطح زنده بماند.

در این گزارش نحوه تمیز کردن صحیح تلفن همراه بدون آسیب دیدن صفحه نمایش را می‌خوانید:

تلفن خود را با دستمال مرطوب تمیز کنید نه الکل خالص

اگر تلفن خود را پس از لمس دستگیره درب‌های عمومی یا سبد مواد غذایی لمس کردید، ممکن است بلافاصله فکر کنید که باید آن را با الکل تمیز کنید. الکل مستقیم می‌تواند پوشش‌های oleophobic و hydrophobic را که باعث می‌شود روغن و آب به صفحه نمایش شما و سایر درگاه‌ها آسیب نرساند، از بین ببرد.

چگونه بدون خراب کردن نمایشگر تلفن همراه، آن را به درستی تمیز کنیم؟

برخی از وب سایت‌ها پیشنهاد می‌کنند خودتان ترکیبی از الکل و آب ایجاد کنید، اما برای این ترکیب نیز غلظت مناسب بسیار مهم است. اگر این درصدها اشتباه ترکیب شود، به تلفن آسیب می‌رسد. مطمئن‌ترین راه برای تمیز کردن صفحه نمایش استفاده از دستمال‌های ضدعفونی کننده حاوی ۷۰ درصد الکل ایزوپروپیل است.

نحوه پاک کردن لکه‌های اثر انگشت از صفحه نمایش

چگونه بدون خراب کردن نمایشگر تلفن همراه، آن را به درستی تمیز کنیم؟

جلوگیری از کثیف شدن صفحه نمایش با اثر انگشت کار سختی است، زیرا پوست دائما روغن تولید می‌کند. این بدان معناست که هر بار که تلفن خود را استفاده می‌کنید، اثر انگشت روی تمام نمایشگر پر می‌شود. ایمن‌ترین و موثرترین روش برای تمیز کردن صفحه نمایش، استفاده از پارچه میکروفایبر است. اگر صفحه نیاز مبرم به تمیز کردن دارد، از آب مقطر استفاده کنید تا پارچه میکروفایبر را خیس کند و سپس صفحه را تمیز کند، از ریختن آب به طور مستقیم روی صفحه جلوگیری کنید. از این روش می‌توان در پشت و کناره تلفن نیز استفاده کرد.

با این ترفند شن و ماسه را پاک کنید

پرز و ماسه می‌تواند در درگاه‌های کوچک تلفن و در شکاف‌هایی که روی صفحه یا بدنه قرار دارد گیر کند. بهترین راه حل برای از بین بردن ماسه و پرز، نوار اسکاچ است. می‌توانید آن را در امتداد چین‌ها و بلندگو قرار داده و بچرخانید تا در درگاه‌ها قرار بگیرد. چسبندگی نوار، هر پرز یا شن و ماسه‌ای را که ممکن است در تلفن شما گیر کند بیرون می‌کشد.

چگونه بدون خراب کردن نمایشگر تلفن همراه، آن را به درستی تمیز کنیم؟

برای سوراخ‌های بلندگوی کوچکتر که نوار به آن‌ها نمی‌رسد، از یک خلال دندان (به آرامی) استفاده کنید یا سعی کنید بقایای آن را با یک ابزار شکاف کوچک جاروبرقی کنید. این ابزارها همچنین می‌توانند برای سایر وسایل کوچک یا مناطق دور از دسترس در اتومبیل شما مورد استفاده قرار گیرند.

آیا می‌توان تلفن‌های ضد آب را شست؟

اگر تلفن مقاوم در برابر آب دارید که دارای درجه IP67 و بالاتر است، می‌توانید آن را با آب بشویید. اگرچه این تلفن‌ها مانند آیفون ۷ و گوشی‌های جدیدتر و Galaxy S می‌توانند تا ۳ دقیقه در حداکثر ۳ فوت آب مقاومت کنند، اما استفاده از پارچه مرطوب برای تمیز کردن تلفن بسیار بهتر است. اگر تلفن را در آب انداختید، پس از خارج کردن از آب تلفن را با یک پارچه نرم خشک کنید تا آب آن خارج شود.

چگونه بدون خراب کردن نمایشگر تلفن همراه، آن را به درستی تمیز کنیم؟

اطمینان حاصل کنید که همه بلندگوها و پورت‌ها را خشک کرده اید. قرار دادن تلفن در آب یا کارکردن با آن زیرشیر آب ممکن است باعث ورود آب به درگاه‌های تلفن شود و این بدان معناست که تا زمانی که این درگاه‌ها خشک نشود تلفن قادر به شارژ شدن نخواهد بود.

مواردی که هرگز نباید برای تمیز کردن تلفن خود استفاده کنید

ضدعفونی کننده دست

چگونه بدون خراب کردن نمایشگر تلفن همراه، آن را به درستی تمیز کنیم؟

از آنجا که برخی از مواد ضد عفونی کننده دارای مواد تشکیل دهنده مانند عطرها و الکل اتیل هستند، بهتر است صفحه نمایش تلفن را با آن‌ها تمیز نکنید. اگر دست شما کثیف است بهتر این است که ابتدا دست‌های خود را تمیز بشویید تا از انتشار ویروس‌ها و باکتری‌ها جلوگیری کند.

محلول شیشه پاک کن

شما آینه‌ها و پنجره‌های خود را با تمیز کننده پنجره تمیز می‌کنید و آن‌ها تمیز می‌شوند، بنابراین استفاده از آن در تلفن درست است؟ خیر! صفحه نمایش برخی از تلفن‌های جدید مانند آیفون XR دارای پوشش محافظتی است که در برابر آب و روغن مقاومت می‌کند و با گذشت زمان می‌تواند فرسوده شود. استفاده از پاک کننده‌های خشن باعث از بین رفتن پوشش می‌شود و باعث می‌شود تلفن شما در برابر خراش آسیب پذیرتر شود. جیمز لبو، استادیار علوم و مهندسی مواد در MIT گفت که هر پاک کننده‌ای با ماده ساینده احتمالاً باعث خراش سطح می‌شود، بنابراین باید کاملاً از این موارد جلوگیری شود.

چگونه بدون خراب کردن نمایشگر تلفن همراه، آن را به درستی تمیز کنیم؟

تمیز کننده‌های آشپزخانه

خواص ضد خش صفحه نمایش توسط مواد تمیز کننده از بین نمی‌رود، اما از بین بردن آن پوشش محافظتی هنوز یک مشکل است. به همین دلیل اپل پیشنهاد می‌کند برای تمیز کردن آیفون از محصولات تمیز کننده خانگی استفاده نکنید. به عنوان مثال Bar Keepers Friend اظهار داشت که فرمول ساینده آن ممکن است به لایه محافظ آسیب برساند. Bon Ami بیان می‌کند که نباید روی شیشه‌های دارای پوشش استفاده شود.

دستمال کاغذی

چگونه بدون خراب کردن نمایشگر تلفن همراه، آن را به درستی تمیز کنیم؟

ممکن است این دستمال‌ها برای تمیز کردن میز کار شما باشند، اما باید آن‌ها را از تلفن خود دور نگه دارید. حوله‌های کاغذی حتی می‌توانند روی صفحه شما خراش ایجاد کنند.

استفاده از الکل

چگونه بدون خراب کردن نمایشگر تلفن همراه، آن را به درستی تمیز کنیم؟

از آنجا که بسیاری از تلفن‌های جدید دارای پوشش محافظ هستند، استفاده از الکل می‌تواند با گذشت زمان سریع‌تر صفحه نمایش را از بین ببرد و باعث می‌شود تلفن شما بیشتر در معرض خراش قرار بگیرد. اپل می‌گوید هنگام تمیز کردن دستگاه‌های خود از مصرف الکل خودداری کنید.

آرایش پاک کن

برخی از مواد پاک کننده آرایش ممکن است مواد شیمیایی داشته باشند که ممکن است برای صفحه نمایش الکترونیکی خطرناک باشد. LeBeau پیشنهاد می‌کند از پاک کننده آرایش برای تمیز کردن تلفن خودداری کنید و در عوض از یک پارچه نرم با کمی آب استفاده کنید.

هوای فشرده

تلفن شما ظریف است، بنابراین دمیدن مقدار زیادی هوا به پورتال‌های آن می‌تواند به میکروفن شما آسیب برساند. شرکت‌های فناوری مانند اپل به طور خاص هشدار می‌دهند که از هوای فشرده برای تمیز کردن تلفن استفاده نشود.

چگونه بدون خراب کردن نمایشگر تلفن همراه، آن را به درستی تمیز کنیم؟

صابون دست

گرچه ممکن است صابون‌های دست ملایم باشد، اما تنها راه استفاده از آن‌ها ترکیبشان با آب است. اکثر شرکت‌های تلفنی پیشنهاد می‌کنند آب را از تلفن خود دور نگه دارید، بنابراین باز هم توصیه به استفاده از پارچه مرطوب در اولویت است.

چگونه بدون خراب کردن نمایشگر تلفن همراه، آن را به درستی تمیز کنیم؟

سرکه

سرکه پوشش صفحه نمایش را از بین می‌برد. همانطور که لایف هاکر پیشنهاد می‌کند می‌توانید از سرکه بسیار رقیق شده برای تمیز کردن قسمت‌های دیگر تلفن استفاده کنید. Android Central مخلوط ۵۰/۵۰ سرکه با آب مقطر را برای تمیز کردن کناره‌ها و پشت پیشنهاد می‌کند.

۲۳۲۳

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 270 views بار دسته بندی : سرگرمی تاريخ : 8 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها