ایران کادو چرا جسد هیتلر، 25 سال دست کا.گ.ب ماند؟ - ایران کادو

او دستور داده بود که تعدادی از سربازانش، جنازه وی و «اِوا براون» را به آتش بکشند تا جسد آن‌ها هم به دست متفقین نیفتد. اما ظاهراً این روایت، پایان ماجرای هیتلر نبود.

سال‌ها بعد ادعا شد که وی از مهلکه سقوط برلین، جان به‌دربرده و به آمریکای جنوبی رفته‌است؛ حتی عکسی از یک پیرمرد منتشر شد که ادعا کردند آدولف هیتلر را در ۸۰ سالگی نشان می‌دهد!

آیا می‌شد به این ادعاهای جنجالی اعتماد کرد؟ بد نیست بدانید که تشکیک در مرگ هیتلر، درست پس از انتشار خبر خودکشی وی آغاز شد. استالین که این واقعه را باور نداشت، مأموران کا.گ.ب را برای بررسی خبر فرستاد.

در ۱۱ مه سال ۱۹۴۵، روس‌ها که به جنازه هیتلر دست یافته‌بودند، بخشی از فک پایین او را در اختیار کیس هوسرمان، دستیار دندان‌پزشک رهبر نازی‌ها قرار دادند و او شهادت داد که این استخوان، متعلق به هیتلر است.

گزارش مربوط به بررسی جسد پیشوای نازی‌ها تا سال ۱۹۶۷ فاش نشد؛ چرا؟ معلوم نیست! شاید روس‌ها به دنبال بهره‌برداری از این گزارش بودند. جسد هیتلر تا سال ۱۹۷۰، به مدت ۲۵ سال، در اختیار کا.گ.ب بود و پس از آن، طبق یک گزارش مشهور، سوزانده شد و خاکستر آن را دور ریختند. در سال ۱۹۷۲، گروهی در دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از گزارش انتشاریافته توسط روس‌ها و بررسی‌های میدانی و اسنادی، ثابت کردند که هیتلر در ماجرای ۳۰ آوریل، کشته شده است؛ ادعایی که در سال ۲۰۰۵، با انتشار کامل پرونده مرگ هیتلر توسط روسیه، تأیید شد.

۲۳۳۰۲

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 259 views بار دسته بندی : سرگرمی تاريخ : 23 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها