ایران کادو موجودات فضایی تا ۳۰۰۰ سال دیگر پاسخ ما را نمی‌دهند! - ایران کادو

در حالی که جستجوی هوش فرازمینی (SETI) به طور کلی سخت‌تر از سایر علوم  تلقی می‌شود، اما به طور شگفت انگیزی با محدودیت‌های تکنولوژیکی و ماهیت زمان و مکان محدود شده است و به همین دلیل یک مطالعه جدید از دانشمندان دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیده که سه هزار سال طول می‌کشد تا پیامی از جانب ما به آن‌ها برسد و با توجه به وضعیت فعلی بلایای روی زمین، ممکن است نسل بشر تا آن زمان بر روی زمین از بین رفته باشد.

ستاره شناسان بر این باورند که تمدن‌های بیگانه در دوردست نیز که در گذشته وجود داشته‌اند، ممکن است تاکنون از بین رفته باشند. از آنجایی که سیگنال‌های رادیویی و همه امواج الکترومغناطیسی با سرعت نور حرکت می‌کنند این سرعت برای بشر هنوز در دسترس نیست و محدودیت‌های بسیار زیادی دارد اما این سرعت برای فضای میان ستاره‌ای ناچیز است، بنابراین انتقال پیام در فاصله‌های زیاد و غیرقابل تصور که میان زمین و دنیاهای میزبان احتمالی حیات فرازمینی وجود دارد، امری بسیار زمان‌بر است.

موجودات فضایی تا 3000 سال دیگر پاسخ ما را نمی دهند!

مطالعات اخترشناسان هاروارد درخصوص موجودات فرازمینی

حتی اگر اخترشناسان به نوعی تشخیص داده باشند تمدن بیگانه در سیاره‌ای فراتر از منظومه شمسی ما وجود داشته باشند زمانی که پیامی از ما به آن‌ها برسد، به دلیل فاصله زمانی ممکن است تا رسیدن پیام ما آن‌ها از بین رفته باشند، به همین دلیل “ابراهیم آوی لوب” و “امیر سراج “ستاره‌شناسان دانشگاه هاروارد در مطالعه خود به این موضوع پرداختند. این دو دانشمند برجسته دانشگاه هاروارد طبق  “اصل کوپرنیکی” که بر این باور است زمین در مرکز عالم یا در جای ویژه‌ای از عالم قرار ندارد، یک مطالعه انجام دادند.

ابراهیم لوب در این‌باره گفت: “اصل کوپرنیکی” ادعا می‌کند که بعید است ما در زمان ممتازی زندگی کنیم یا در جای خاصی از عالم قرار داشته باشیم، بنابراین احتمال اینکه پیام سیاره قابل سکونت دیگری مانند زمین در حال حاضر در قرن اول ارتباطات رادیویی ما از کنار عبور کند، زیر یک در ۱۰ میلیون است.

او در ادامه افزود: بنابراین با فرض اینکه بیگانگان هوشمند زمین را شناسایی کرده باشند، ۳۰۰۰ سال طول می‌کشد تا ما پاسخ آن‌ها را بشنویم. پروفسور “ابراهیم آوی لوب” اخترشناس مشهور دانشگاه هاروارد است که این نظریه را در سال ۲۰۱۷ مطرح کرد که شیء میان‌ستاره‌ای “اوموآموا” که در سال ۲۰۱۷ از کنار زمین عبور کرد، ممکن است یک بادبان نوری متعلق به بیگانگان باشد.

نظریه فرازمینی لوب در مورد “اوموآموآ” ابتدا در مقاله‌ای که او در سال ۲۰۱۸ نوشت، ارائه شد، و در کتاب بعدی او اولین نشانه زندگی هوشمند فراتر از زمین رسمی شد. به تازگی، لوب علاوه بر سایر همکاران خود متعهد به ارزیابی پدیده‌های هوایی ناشناس (UAPs، که UFO نامیده می‌شد) با فرانک لاکین همکاری کرده است، اما در این مطالعه سراج و لوب در یک قسمت خاص از SETI، که هر دو آن‌ها آن را جستجوی اطلاعات پاسخگوی فرازمینی (SETRI) نامیدند، استفاده کردند.

سراج در این باره می‌گوید: “برآورد زمان پاسخ از هوش‌های پاسخگوی فرازمینی (ETRIs) بسیار مهم است، زیرا چنین برآوردی ماهیت جستجوهای موثر SETI  و همچنین در صورت دریافت سیگنال مورد نظر را آشکار می‌سازد.

سوالی که ما سعی می‌کنیم در مقاله خود به آن پاسخ دهیم این است: چه زمانی ممکن است انتظار داشته باشیم اولین گفت‌وگوی کیهانی ما انجام شود؟ ” از آنجایی که این مطالعه  پیچیده است، اما دو دانشمند به این نتیجه رسیدند که از آنجایی که انسان‌ها تنها در قرن اول فناوری رادیویی خود هستند، “در حال حاضر، نباید انتظار داشته باشیم که از تمدن فرازمینی چیزی بشنویم. ” به عبارت دیگر، اگر بیشتر تمدن‌های بیگانه از نظر پیشرفت تکنولوژیکی در وضعیت فعلی ما باشند، ممکن است هزاران سال طول بکشد تا ما از آن‌ها پاسخی دریافت کنیم.

۲۳۲۳

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 252 views بار دسته بندی : سرگرمی تاريخ : 8 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها